Descriere Marinela Janko

Jankó Marinela – educatoare, psiholog clinician

Sunt psiholog clinician și consilier psihologic în specializarea psihologie cognitiv-comportamentală, acreditat de către Colegiul Psihologilor din România din anul 2010.

Am o experiență de 6 ani acumulată în munca cu copiii tipici și cu dizabilități, de diferite vârste. În ultimii 3 ani am lucrat ca și educator în creșă, ocupându-mă de copii cu vârste mici (10 luni – 3 ani).

Convingerea mea este că această vârstă este o etapă unică în viața copiilor și ceea ce ei primesc ca modele, învățând de la adulți, dar mai ales de la copiii cu care socializează, oferă prerechizite absolute pentru dezvoltarea abilităților de viață. Pot spune că educația timpurie, realizată în context social (creșă, grădiniță, cluburi pentru copii) facilitează achiziția deprinderilor de autonomie personală, dezvoltarea precoce a limbajului și dezvoltarea abilităților socio-emoționale.

De aceea timpul pe care copilul îl petrece la grădiniță este prețios, iar educatoarele și colegii sunt resurse nemaipomenite pentru fiecare copil. Munca educatorului în grădiniță este făcută cu devotament față de fiecare copil, urmărindu-l la fiecare pas din dezvoltare. Educatorul reinventează zilnic strategiile de învățare, bazându-se pe inspirație și creativitate. Pentru a atinge obiectivele din dezvoltarea motrică, cognitivă și socio-emoțională a copiilor, procesul de educație se desfășoară în mod structurat și cu responsabilitate.

Mai presus de orice formare sau experiență pe care as avea-o, calitățile mele precum răbdarea, empatia, volubilitatea, spiritul ludic, creativitatea și un nivel ridicat de responsabilitate sunt cele care mă califică pentru această muncă.  Recunosc că rămân umilă în fața dinamicii domeniului acestuia deoarece mereu este ceva nou de învățat despre metodele de educație și cred că întotdeauna mă voi putea dezvolta ca persoană cât timp voi fi educator.

Mă regăsesc cel mai bine în munca cu copiii, iar momentele în care ei reușesc să își rezolve micile probleme independent, după o perioadă în care eu i-am ghidat și învățat, sunt cea mai insemnată recompensă.

Atunci când nu sunt între copiii de la grădiniță, mă implic în activități de voluntariat în comunitatea mea, încercând să ofer cât mai mult înapoi și să descopăr ocazii noi de învățare pentru mine.