Ioana Omuț-Cherechianu – director educațional, profesor cu grad didactic I, responsabil cu formarea educatoarelor și consilierea părinților, consilier psihologic și psihoterapeut
Din clasa a VI-a traiectoria mea profesională era destul de clară pentru mine. Am luat de foarte devreme decizii singură și toate m-au condus acolo unde era important să mă aflu: printre copii. Cele mai importante abilități mi le-am format în adolescență, în anii din Cercetășie, unde am experimentat foarte bine munca cu copiii de vârste diferite. Am urmat Liceul Pedagogic din Oradea, ultima generație cu 5 ani și la 15 ani și un pic am predat prima mea activitate didactică, în cadrul practicii pedagogice săptămânale de care am avut parte toți anii de liceu. Am avut mentori adevărați, de “modă veche” cum ar spune unii, și educatori ai tuturor timpurilor, cum aș spune eu. De atunci a început exercițiul intens și perfecționarea mea în pedagogie, preocupare care nu se va încheia niciodată.
Am început meseria de dascăl în 2003 ca și învățătoare în sistemul de învățământ alternativ “Step by Step”, iar apoi, finalizând studiile de Psihologie, am profesat ca și psiholog școlar și profesor de pedagogie și îndrumător de practică pedagogică, meserie în care m-am regăsit poate cel mai mult. Am făcut parte din echipa fondatoare a Centrului de Dezvoltare Personală Pro Cariere, deschis în orașul nostru în anul 2010. Aici am lucrat intens în programe de dezvoltare socio-emoțională pentru copii, adolescenți și adulți, toate aceste experiențe punând bazele a ceea ce urma să inițiem – Grădinița Joyful Learning. Ador să lucrez atât cu copiii cât și cu adulții pentru că în copil îmi place să văd adultul care va deveni și în adult să văd copilul care a fost cândva. Voi crede întotdeauna că suntem un tot unitar format din corp, minte și suflet și că dacă o parte se bucură, se bucură și celelalte sau dacă o parte suferă, vor suferi și celelalte, iar pentru mine aceasta este una din marile legi ale universului, pe care o respect cu sfințenie în tot ceea ce fac.
Luându-i drept “maeștrii în educație” pe fetița mea și nepoțelul meu, precum și pe copiii prietenilor și cunoscuților, am înțeles de ce e nevoie de o altfel de educație pentru frumoasa dezvoltare a generațiilor minunate care vin acum pe Pământ, dornice să facă lucrurile într-un mod diferit. Și pentru că atunci când scopul e clar și în special uman, toate merg șnur, am pus relativ facil primele pietre de temelie ale frumosului sistem educațional pe care dorim să îl creăm împreună cu echipa noastră nemaipomenită, ingenioasă și matură emoțional.
Mulțumesc lui Dumnezeu că am ocazia să văd zi de zi beneficiile nenumărate ale unui sistem educațional bazat pe învățare spontană, cu bucurie, pe joacă multă în natură, pe libertate și încurajare.